Discover a new way to find and share stories you'll love… Learn about Reading Desk

Blog Profile / Regret the Error


URL :http://www.regrettheerror.com/
Filed Under:Media / Accuracy & Ethics
Posts on Regator:3243
Posts / Week:9.5
Archived Since:March 2, 2008

Blog Post Archive

Virginian-Pilot corrects relationship between a parrot and cat

A correction from The Virginian-Pilot: Because of an editing error, a story (“Odd Fellows”) in the Sunday Magazine section about unusual relationships between animals incorrectly characterized interactions between Nikki the parrot and Mavish the cat. The parrot does talk and… Read more

Campaign to eliminate media mentions of ‘Polish death camps’ claims success with AP Stylebook change

This was been a good week for Alex Storozynski, the president and executive director of the Kosciuszko Foundation, and a former journalist with the New York Daily News and the New York Sun, among other publications. (He shared a… Read more

Correction: Boney James not recording music for Hustler DVD

Correction: Boney James not recording music for Hustler DVD “Entertainment news service WENN issued a correction to say a musician is not recording for a porn film: In a story headlined ‘SNOOP & MACK 10 RECORD MUSIC FOR PORN FILM’,… Read more

NYT corrects three errors in Zaslow obit

The New York Times corrected three errors in its obituary for journalist Jeffrey Zaslow: An obituary on Saturday about the author Jeffrey Zaslow contained several errors. The bookstore where Mr. Zaslow appeared on Thursday, the night before he was killed… Read more

Politico mistakes state flag for union flag

Politico mistakes state flag for union flag, writes story based on error

Slate writer deliberately inserts untruths in review of ‘The Lifespan of a Fact’

The newly-released book “The Lifespan of a Fact” has benefited from some decent publicity. An excerpt of the book appeared in Harper’s, and there have been interesting articles in The New Yorker and Salon, among other… Read more

Column about ‘lowly’ copy editors elicits hilarious response from newspaper colleague

Steve Murray is a very funny “graphic columnist” for Canada’s National Post. This week, Murray also submitted a letter to the editor. Murray was moved to write to the paper after the Post published a column, “The lonely life of… Read more

Fact from fiction: PolitiFact draws ire for checking ‘Glee’

Has the Great Fact Checking Explosion reached a new level of strangeness so soon into the election year? Or to put it the way some did Tuesday: Has PolitFact jumped the shark? These questions are cropping up thanks to… Read more

A lot of love in this Talking Points Memo correction

A lot of love in this Talking Points Memo correction: “Correction: This article originally misidentified the milk carton’s partner as an egg. It is, in fact, a chocolate chip cookie, as a reader pointed out. We have since corrected the… Read more

Dominion Post retracts story that ignored ‘basic principles of reporting’

Dominion Post retracts story that ignored ‘basic principles of reporting’: On January 30 we ran a story about a 17-year-old Pakistani woman who claimed she had been forced into marriage and held hostage by her ex-husband and his family in… Read more

A year later, false reports of Rep. Giffords death still reverberate for the press

A year ago today I was sitting on my couch watching TV and casting a casual eye to TweetDeck. I don’t remember how I learned that something tragic was unfolding in Arizona. I do remember people retweeting the NPR… Read more

WaPo correction details John McCain’s jewelry

A previous version of this piece stated that John McCain checked his watch during Mitt Romney’s speech. The article on McCain’s wrist was a bracelet.

Miami Herald clarifies: Jell-o wresting not done on government dime

A column by Glenn Garvin on Dec. 20 stated that the National Science Foundation “funded a study on Jell-o wrestling at the South Pole.” That is incorrect. The event took place during off-duty hours without NSF permission and did not… Read more

Guardian photo caption implicates innocent men in crime

A prominent photograph showed – according to the caption – “the five men originally charged with Stephen Lawrence’s murder being pelted with eggs after giving evidence at a public inquiry.” Only four of the six men shown in the picture… Read more

The best New York Times pop culture corrections of 2011 (and beyond)

Earlier this week, I posted this correction from The New York Times: An article on Monday about Jack Robison and Kirsten Lindsmith, two college students with Asperger syndrome who are navigating the perils of an intimate relationship, misidentified … Read more

Charlotte Observer typo attributes painful, vulgar injury to NBA player

An unfortunate typo introduced late in the editing process led to the Charlotte Observer reporting that NBA player Baron Davis has a “herniated dick.” Yes, chuckle away. Here’s the offending passage from today’s paper: Mike Persinger, the paper’s executive… Read more

The Guardian’s amusing misidentification of Margaret Thatcher pic

An archive photo showed a famous woman — aproned, holding a saucepan and contemplating several wine glasses — in a galley kitchen (Ironing lady, 30 December, page 10). Our caption read: “Margaret Thatcher, as PM, attends to domestic concerns at… Read more

AP issues correction about fake Wendi Deng Twitter account

In a Jan. 2 story about media mogul Rupert Murdoch’s activities on Twitter, The Associated Press erroneously reported that his wife Wendi had joined the micro-blogging site under the name “wendi deng.” The San Francisco-based Twitter Inc. had initially marked… Read more

Washington Post, Kansas City Star, Toronto Star publish 2011 correction tallies

It used to be that December and January would bring with them the publication of columns by newspaper editors and ombudsmen that offered an accounting of the number of corrections published by their organization that year. So far, I’ve seen… Read more

Copyright © 2011 Regator, LLC